[Inspiratie op vrijdag] Chocolade uit de bergen

  • Design
  • 28 aug 2015 @ 08:38
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratieSmaakprikkelPackaging design

De luxe chocoladerepen zijn de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. De ene reep is nog uitzinniger verpakt dan de andere: vaak met uitbundige typografie, rijke illustraties of bloemenmotieven. Pico Chocolade uit Zwitserland doet het anders. Inspiratiebron is de herkomst van de reep.

Het Australische designbureau Swear Words ontwierp de verpakking voor de repen van Pico, een hoogwaardig chocolademerk. In de chocoladeschappen is visueel al zo veel te beleven, dacht Swear Words, dat Pico iets anders nodig had. Een ‘impactrijke, moderne branding’ die beïnvloed is door Zwitserse poster art en gekenmerkt wordt door geometrische vormen.

Op elke verpakking staan bergen. De gebruikte kleuren laten zien welke smaak er in de reep zit. Gezouten boter heeft bijvoorbeeld warmgele kleuren, quinoa met cranberry is rood en zeezout is grotendeels lichtblauw. De associatie met posters is niet zo ver gezocht: je zou er zo een affiche in kunnen zien dat toeristen naar de Alpen moet lokken.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken